Buitenschoolse opvang
IKC Stroomdal biedt voorschoolse- en naschoolse opvang aan. De opvang is van maandag tot en met vrijdag geopend.

Veiligheid en kennismaken
BSO Stroomdal is een grote locatie. Daarom verdelen we de groep in kleinere groepjes zodat dat de kinderen een veiliger gevoel geeft. Bijvoorbeeld met de drink en eet momenten. Voor kinderen die voor het eerst komen op de buitenschoolse opvang hebben we de eerste maanden extra aandacht. Stapje voor stapje begeleiden we de kinderen en leggen we uit wat er gebeurd.

Samenwerking met school
We horen van de leerkrachten van de school hoe de dag gegaan is. Daar houden we dan bij de buitenschoolse opvang rekening mee. We werken met hetzelfde thema als de school. Dat is voor kinderen prettig.

Buiten spelen
Buiten spelen is favoriet op deze locatie. Er zijn ook zoveel mogelijkheden, je hoeft je hier als kind geen moment te vervelen. Zo hebben we muziekboxen buiten, zodat we kunnen dansen op muziek. Of we gebruiken kleden om hutten te bouwen. Kinderen bouwen soms complete 'kastelen'.

Voor elk wat wils
Binnen kunnen kinderen spelen in het speellokaal of meedoen aan een activiteit in de keuken. En ergens rustig een boekje lezen kan natuurlijk ook. Er is hier binnen meer dan genoeg aanbod voor alle leeftijden.

Uitdaging
Kinderen willen graag uitgedaagd worden. Daarom bieden we uitgebreide activiteiten aan. Bijvoorbeeld als we ijs maken, dan gaat het niet alleen over ijs. Maar ook om de ingrediënten. Hoeveel manieren zijn er om ijs te maken en waar komen alle ingrediënten vandaan? We dagen de kinderen uit om breder te kijken en op zoek te gaan naar hun talenten. Door het diverse activiteitenaanbod gaan kinderen op zoek naar zichzelf. Ze ontdekken wat ze leuk vinden en wat bij ze past.

Activiteiten
Een raket maken, figuurzagen, een windmeter bouwen en testen: het zijn enkele voorbeelden van de activiteiten die we aanbieden. Kinderen kunnen in DoenKids of op Pinterest zelf activiteiten opzoeken. Ook besteden we aandacht aan sociale contacten en de omgang met elkaar. Bijvoorbeeld bij het thema 'restaurant', hebben we samen soep gemaakt. Maar stel dat je één ingrediënt weg laat, hoe smaakt de soep dan?

Zelfstandigheid
Vanaf 9 jaar kunnen kinderen, met toestemming van de ouder(s)/verzorger(s), meer zelfstandigheid krijgen. Dan is er minder direct toezicht. Bijvoorbeeld om te gaan voetballen in de pannakooi.

Kiezen voor IKC Stroomdal

Daarom opvang bij ons

Wij zien elke kinderfase als een prachtige periode, waarin iemand mag groeien, beleven en ontdekken. Het thuisgevoel dat kinderen bij ons ervaren, is hiervoor een stevige basis. Op de website van IRIS Opvang lees je er meer over.

Kom je een keer bij ons kijken?