Aangenaam kennis te maken

Welkom bij ons basisonderwijs. We zijn trots op onze leerkrachten en andere professionals die dagelijks met de kinderen werken. We stellen ons graag aan je voor.

Met en voor elkaar
“Op Het Stroomdal leer je in een uitdagende omgeving,” vertelt meester Gerben. “We vinden het belangrijk dat kinderen zich verantwoordelijk voelen voor hun werk. Je leert voor jezelf en dus leer je eigenaar te zijn van je eigen leerproces. We zijn een school  dat uitgaat van de vijf Dalton kernwaarden.”

Eigenaarschap
“We hechten veel waarde aan rust en structuur. Als je op school komt, staan er stewards bij de fietsenrekken. De kinderen uit groep 7 regelen samen dat alles netjes verloopt. Eenmaal in school ben je rustig in de gang. Ook daar werken namelijk kinderen. Fijn om te zien hoe goed dat werkt.”

Ieder kind zien
“Ieder kind wordt door de leerkracht bij de deur ontvangen. Zo wordt ieder kind gezien. De kleuters komen binnen en lezen een boekje. Na de herfstvakantie komen de kinderen van groep 3 zelfstandig naar binnen. Ze gaan dan direct in de klas aan de slag. Mooi om te zien hoe goed kinderen samen de dag starten.”

“We houden van bewegend- en buitenleren”
- Gerben

Buitenleren
“Leren kan op diverse manieren. We houden van bewegend- en buitenleren. In groep 3 doen ze bijvoorbeeld sommentikkertje. Ook zetten we in de klas moderne middelen in. Zo leren onze kleuters al programmeren en wordt er gewerkt met tablets. Daar genieten ze enorm van.”

Onderwijs op maat
“Ieder kind heeft recht op aandacht en uitleg. Als we merken dat een kind iets lastig vindt, passen we ons onderwijs daarop aan. Kinderen die meer aankunnen, krijgen uitleg en geven we meer uitdaging in de klas. Eén keer per week komt die groep bij elkaar. In deze groep leren die leerlingen over leren leven, leren denken en leren leren. ”

Individuele aandacht
“Die individuele aandacht kunnen we ze geven omdat we werken met onderwijsassistenten. Extra handen in en buiten de klas zorgen dat er meer tijd is voor individuele aandacht.”

Keertje kijken bij IKC Stroomdal?

Hoe kunnen wij je helpen?

Je bericht is succesvol verzonden

Er ging iets mis, probeer het later opnieuw

Je bent nog een paar velden vergeten, check je ze nog even?