IRIS Kindcentrum Stroomdal biedt kinderdagopvang aan, op werkdagen van 7.00 tot 18.30 uur.

Rustig de dag starten

We nemen graag de tijd voor het kind en de ouders bij het brengen en halen. We bespreken dan de verzorging van het kind. Bijvoorbeeld hoe de nacht geweest is.
Wij houden ervan om de groep gezellig te maken. Zo starten we de dag met schemerlampen aan. Voordat de kinderen komen bereiden de pedagogisch medewerkers de speelomgeving voor. We leggen spelletjes of materialen op tafels, waaruit kinderen kunnen kiezen. Uiteraard houden we rekening met de kinderen die komen.

Gericht op buiten
Kinderen kunnen hier altijd lekker naar buiten. Als het regent, nemen we de parapluutjes mee. Tijdens het brengen beginnen alle kinderen met spelen. Na het opruimen genieten we met zijn allen van groente en fruit.
De locatie heeft buitenbedjes. We zien dat kinderen goed en langer slapen in de buitenbedjes. We houden rekening met de temperatuur. Als het nodig is legen we een dekentje erbij of een warme kruik. Ouders geven toestemming voor het buitenslapen en vanuit de binnenruimte hebben we goed zicht op de buitenbedjes.

Visie
We werken vanuit de visie van Emmi Pikler. Een mooi voorbeeld is het kind dat gisteren op een lage tafel ging staan. Dat is niet de bedoeling, maar hoe zorgen we ervoor dat het kind er zelf weer af komt? Met een positieve benadering gaan we het gesprek aan en kijken we of het kind zelf weer van de tafel afkomt. Het kind was trots dat het gelukt was. Ook het leren van zelfstandig de jas aandoen zijn mooie momenten. Geweldig om te zien als dat een eerste keer lukt.

Voorschoolse educatie
Voor kinderen van 2,5 tot 4 jaar gebruiken wij het vroeg- en voorschoolse educatieprogramma ‘Piramide’. Hiermee bereiden we de peuter voor op zijn of haar overgang naar de basisschool. Op een spelende manier hebben we het over bijvoorbeeld de kleuren of cijfers.

Buiten spelen
Bij IRIS Kindcentrum Stroomdal gaan we elke dag naar buiten. We spelen op het plein of in één van de speeltuinen in de wijk. Zandtaartjes maken in onze buitenkeuken en een kijkje nemen bij de kippen en konijnen is ook favoriet.

Kiezen voor IKC Stroomdal

Daarom opvang bij ons

Wij zien elke kinderfase als een prachtige periode, waarin iemand mag groeien, beleven en ontdekken. Het thuisgevoel dat kinderen bij ons ervaren, is hiervoor een stevige basis. Op de website van IRIS Opvang lees je er meer over.

Kom je een keer bij ons kijken?